Megkaptad a Szigetvilágot vagy még nem?És szeretnél róla több mindent olvasni?Akkor ez a Téma a neked való
Miben hallhat meg?
Cápatámadás
Milyen korcsoportnál következhető be?
Tini,Fiatalfelnőtt,Felnőtt,Idős
Hogyan következhet be?
Búvárkodás közben, ha cápatámadás éri a simet, nagyon ritkán, de belehalhat az elszenvedett sérülésekbe. Sokkal gyakoribb, hogy simünk megveri a cápát, esetleg 8 órán át tartó sérüléseket szenved. A cápatámadásnak nagyobb az esélye, ha simed eszköztárában nyers hal vagy nyers hús van.
Szellem színe
Kék és vörös, villódzó
Miben hallhat meg?
Búvárkodás közbeni fulladás
Milyen korcsoportnál következhető be?
Tini, Fiatal felnőtt, Felnőtt, Idős
Hogyan következhet be?
Ha simednek elfogy a búvárkészülékből a levegője. (Előtte több figyelmeztetést is kap, hogy jöjjön a víz felszínére.)
Szellem színe
Szürkés,kissé átlátszó
Miben hallhat meg?
Kiszáradás
Milyen korcsoportnál következhető be?
Tini, Fiatal felnőtt, Felnőtt, Idős
Hogyan következhet be?
Sellő simek halhatnak bele, ha a Vízháztartás szükségletük teljesen lecsökken. Ez akkor fordul elő, ha túl sokáig nincsenek vízben. Negatív hangulatjelző három órával korábban figyelmezteti.
Szellem színe
Narancssárga és nagyon átlátszó
Ismertető
Új kalandok várnak simjeidre egy paradicsomi sziget napsütötte partjain és a csillogó víztükör alatt! A trópusi szigetek felderítésétől az ötcsillagos üdülőhelyek kialakításáig élmények egész sora vár: simjeid eldönthetik, hogy feledhetetlen utazásra indulnak, vagy új otthont teremtenek ebben a tökéletes világban. A tengerjáró simek akár be is állhatnak a teljesen testre szabható lakóhajók kormányához, és vitorlát bontva a környező szigetvilág felderítésére indulhatnak. Ha simed inkább a vízbe vágyik, mint a vízre, búvárpipával vagy légzőkészülékkel le is merülhet az óceánba. Ki tudja, talán elsüllyedt kincsre bukkan, vagy összebarátkozik egy hableánnyal! A The Sims PC-játéksorozat történetében egyedülálló funkcióknak és a szárazföldi, illetve tengeri lehetőségek egész sorának köszönhetően simjeid elmerülhetnek a saját paradicsomi szigetük nyújtotta örömökben.
Pár tipp
Kagylók
búvárkodás jártasságodat.
A sellő a Szigetvilág kiegészítővel érkezett új természetfeletti lény.
Sellővé válás
Sellővé kétféle módon válhat simünk: egy sellő segítségével vagy pedig életre szóló jutalom vásárlásával. Fontos megemlíteni, hogy nem lehetsz egyszerre sellő és más természetfeletti lény.
Sellőkkel való találkozás, barátkozás:
Sellőkel találkozhatsz búvárkodás közben, vagy a szárazföldön is. A szárazföldön onnan tudod megállapítani, hogy egy sim sellő-e, hogy a lábai pikkelyesek. Ha találkozol egy sellővel, onnantól folyamatosan kapcsolatot építhetsz vele. A szárazföldön olyan társas interakciókat használhatsz velük, amiket minden más simmel is tudsz. De a víz alatt csak speciális témákról beszélgethettek.
Miután már ismersz sellőt, a kapcsolatok panelen a sellőre kattintva oda tudod hívni magadhoz egy kagylókürt segítségével.. Ez csak a szárazföldön lehetséges.
Egy bizonyos barátság szinten, ha víz alatt vagytok és rákattintasz a sellőre, meg tudod hívni őt a szárazföldre.
Ha elég jó barátok vagytok akkor meglátogat otthon, ahol már több interakció áll rendelkezésedre ahhoz, hogy össze tudjatok barátkozni.
Ha rákattintasz a "Kérdezze a halfeléről" opcióra, akkor ajándékba sellőhínárt kapsz, amelyet ha elfogyasztasz, simed sellővé alakul:
Sellőhínár:
Amikor a barátságod a sellővel elég erős, rákattinthatsz a „kérdezze a halfeléről” opcióra, ami szárazföldön nem lehetséges, a sellő ad neked sellőhínárt, melynek elfogyasztásával sellővé alakulsz át. Ezt az opciót többször is végrehajthatod. Máshogyan is hozzá juthatsz a sellőhínárhoz, méghozzá életre szóló jutalom vásárlásával, ami 25.000 pontba kerül. A sellőhínárt az ezköztáradban találhatod meg.
Úszás és Búvárkodás:
A sellő simek a szárazföldön lábakon járnak, lábuk pikkelyes, a vízben pedig uszonyt növesztenek.
A sellők nem tudnak megfulladni és az Acéltüdő életcéljutalom megvásárlása is felesleges lenne. Sokkal gyorsabban úsznak más simeknél. A sellők automatikusan megkapják a 10. szintet a búvárkodás jártasságból, de a jártasságpróbákat maguktól kell megcsinálniuk. Mivel a sellők élete a vízhez van kötve, nekik nincs szükségük nyomáskiegyenlítésre két merülés között. A merülőhelyekre kattintva pedig „ légzőkészülékes merülés” helyett „búvárkodjon a víz alatt” opció található.
Ahhoz, hogy sellő maradhasson, simednek minden 48 órában úsznia kell, máskülönben kap egy „sósvíz-elvonás" hangulatjelzőt, ami egy napig tart.
Amikor ez eltűnik simed már nem sellő többé, és elveszíti az összes adottságát, de a búvárkodás jártasságát megtarthatja. Ennek elkerülése érdekében menj úszni vagy búvárkodni. Vagy akár meg is veheted az „örök sellő” nevű életcéljutalmat, ami lehetővé teszi, hogy sellő maradhass úszás nélkül is.
Gonosz és Ingerlékeny sellő simek önmagukra kattintva tudnak cápát idézni. De ez nem igazán ér sokat. Van olyan, hogy a cápa meg sem jelenik, vagy ha mégis akkor se csinál semmit.
Sellő genetika, sellő bébik:
Ha mindkét szülő sellő 100% annak az esélye, hogy a baba is sellő lesz. Ha csak egyik szülő sellő, úgy az esélye a sellő bébinek 50%. A sellő gyermekek is tudnak már úszni, de még nem növesztenek sellőfarkat, lábuk születésüktől fogva pikkelyes. A tipegő és gyermek sellőknek még átlagos szükségleteik vannak, nincs szükségük a vízháztartásuk fenntartására. Tinédzser kortól már sellő szükségleteik lesznek és kedvenc ételük a hínár ettől az életkortól kezdve.
Szükségletek:
A sellőknél nem található higiénia szükséglet. Mindig ragyogóan tiszták és ezért +10 hangulatpontot kapnak. Higiénia helyett vízháztartás szükségletük van, ami azt jelenti, szükségük van a vízre. Ezt elérheted úgy, hogy elküldöd zuhanyozni, fürödni vagy úszni. A sellők a napon gyorsabban száradnak ki. Ha folyamatosan csak a fürdéssel tartod simedet hidratálva úszás helyett, akkor a sim vissza fog változni emberré.
Amikor simed vízháztartás szükséglete elkezd csökkeni egy 3 óráig tartó semleges „kitikkadva” hangulatjelzőt kap. Ezután egy 12 óráig tartó negatív hangulatjelzőt kap „hámlás” néven, ami -40 hangulatot von le. Azután pedig egy 3 óráig tartó „kiszáradva” hangulatjelzőt kap ami -80 hangulatot von le.
Ha van másik simed a háztartásodban a sellőre rákattintva választhatod a „locsolja meg a sellőt” opciót. Ha nincs más sim a családban, olyan simek is segíthetnek, akik jó vagy barátságos személyiségjeggyel vannak felruházva, azok akik gonoszak vagy ingerlékenyek azok elsétálnak a simed mellett vagy ottmaradnak és nézik ahogy kiszárad.
Az összes sellő kedvenc étele a hínár. Sellőként képes nyers hal fogyasztására. Ez azt jelenti, hogy amikor a víz alatt meg fog egy halat, az ezköztárban a halra kattintva elfogyaszthatja azt, akár a víz alatt is. Hínárt pedig lehet a víz alatt találni és a szupermarketben vásárolni is.
Visszaváltozás:
Ha már nem akarsz többet sellő lenni, ne menj úszni kb. 4 napig. Napokon belül megjelenik a "sósvíz elvonás" negatív hangulatjelző. Amikor ez eltűnik, simed már nem lesz többé sellő. Amikor simed visszaváltozik megtarthatja a búvárkodás jártasság pontjait, de elveszti a képességeit.
Az Extra Erős Gyógyelixírrel is visszaváltozhatnak.
Egyéb:
Ha a sellőnk összebarátkozik egy másik sellővel, az elvezetheti őt a sellők titkos szigetére.